יום רביעי, 14 בספטמבר 2011

הערות על התפטרות מנכ"ל אורנג'

את הפוסט משיח כבר לא מטלפן העליתי ב-6/7/2011. בפוסט הבאתי סימנים לכך שחברות הסלולר עלולות להפוך לספקיות אינטרנט סלולרי. וזהו. עידן רווחי הענק עומד להסתיים.
מנכל פרטנר, יעקב גלברדהרצה בכנס מנהלי הכספים שנערך ב-12/9/2011, זה מה שהיה לו להגיד:
"היקף השימוש בדאטה צפוי לגדול ב-2014 פי מאה ביחס לשנת 2011. אנו מציעים כיום חבילות סלולריות העשירות בטכנולוגיות VOIP, ולפיכך מוודאים שהמסלולים שלנו עתירי דאטה. חברות התקשורת עלולות להפוך בחלוף הזמן כ'צינור טיפש', אשר מעבירות מידע ללא שליטה עליו"

ניתן היה לחשוב שמנכ"ל פרטנר מזהה את השינויים בתעשייה ואת השינויים הנובעים מכך לחברה שאותה הוא מנהל, הרי גלברד אמר "פרטנר חייבת לעבור תהליכים של שינוי". אבל זה לא קרה. במקום זה פרטנר התמקדו בשוק החרדי  ובטעויות בחשבון הלקוח. הנהלת פרטנר (ושאר חברות הסלולר) הייתה צריכה לפעול לשינוי משמעותי של המודל העסקי הנוכחי, להכין מוצרים תחליפיים ומשלימים כך שההכנסות החברה לא יפגעו. במקום זאת בחרה הנהלת החברה להתמיד במוכר והידוע. בירידת הרווחים הואשם הרגולטור הרשע והפתרון שנמצא הוא  פיטורים.
בשביל להקצין את הניתוק בין הנהלת החברה ללקוחות, גלברד יצא נגד מכשיר הסמארטפון הפופולארי ביותר של אורנג', האייפון, "אם הבחירה הייתה תלויה בי, לא הייתי קונה מכשיר של אפל". מנכ"ל שלא מאמין במוצר המוביל של החברה שלו, לא יכול להישאר בתפקידו.
כך ש הודעה הבוקר (14/9/2011) שגלברד התפוטר מהחברה לא הייתה הפתעה. ההפתעה היא שהפתרון שהדירקטוריון החליט הוא עוד מאותו הדבר.

2 תגובות:

  1. אחת הסיבות (יש לא מעט) היא נושא השירות בחברה,
    שבעבר היה את מערכי המותג וממובילת השירות בישראל, הצטרפה החברה לחברותיה לענף התקשורת ובכלל.

    חיים רומנו, ידוע כמוביל ופרו שירות
    (באל על היתה אמירה שהוא מעדיף שהלקוח יקבל את הכוס
    מים, גם אם זה דורש כמה סיבובים באויר עד לנחיתה).

    בהצלחה עמרי,

    השבמחק
  2. היי מאור,
    חברות הסלולר הגיעו לפיק מסוים בהכנסות,
    הן תכננו שהגידול בהכנסות יהיה בהתאם לגידול באוכלוסייה, היכולת להחדיר שירותים חדשים (חבילות גלישה וכו') וממכירת מוצרים מתקדמים.
    הבעיה היא ששינויים טכנולוגיים מקטינים את מקור ההכנסה העיקר (שיחות) ומקור רווח משמעותי (סמס). במקום להתמודד עם השינויים האלו, חברות הסלולר בישראל עושות עוד מאותו הדבר.

    השבמחק