יום רביעי, 6 ביולי 2011

פוסט פתיחה

"בצדק מהללים את הפומביות כמרפא למחלות חברתיות ותעשייתיות. אומרים שאור השמש הוא המחטא המשובח ביותר, ואור החשמל - השוטר היעיל ביותר" (לואיס ברנדייס, כספם של אנשים אחרים


ספרו של לואיס ברנדייס פורסם לראשונה בשנת 1914, אבל ציטוט זה רלבנטי מתמיד בישראל של היום. המשק הישראלי מלא באינטרסים, מניפולציות ורצונות מוסתרים. התקשורות הכלכלית מייצגת ונלחמת בתופעות אלו. אבל לעיתים גם הגופים שנמצאים במרכז לא מצליחים לעמוד בקצב ההתרחשויות.
בבלוג שלי אנסה להציג את המבט (הלא מנוסה, ילדותי ודבילי לפעמים) שלי על נושאים שמעניינים אותי.

קצת עלי
בן 26, בוגר תואר ראשון בכלכלה וסטודנט לתואר שני במנהל עסקים. כלכלן בחברה לייעוץ וניהול כלכלי. אני מאמין שהיכולת לשאול שאלות מערערות ולא להיכלא לקיבעון מחשבתי היא הדרך אל האושר.
ניתן ליצור איתי קשר במייל, פייסבוק, טוויטר, גוגל+ או לינקדאין


תקופת הבצע
תקופת הבצע (או בשמה הרשמי – מדיניות הקיצוב, 1949-1959) סימלה עידן שבו ההנהגה הישראלית השתמשה בכלכלה למטרותיה (קליטת עלייה, חיזוק הצבא, אחדות העם), המצב השתנה.
נראה שבתקופה הנוכחית הכלכלה משתמשת בהנהגה הישראלית לקידום מטרותיה. הפכנו לגורדון גקו, אנו מאמינים שתאוות בצע היא טובה, (וגם חוקית – לפי סרט ההמשך הלא מוצלח). כלכלנים הצליחו להשתלט על כל תחום אפשרי, וגם על כמה לא אפשריים (מובטח פוסט על מודלים אקונומטריים לחיזוי אושר). אנו חיים בתקופת הבצע.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה