יום שלישי, 12 ביולי 2011

איך לבחור תא שירותים?

הבחירה השכיחה ביותר שאני נאלץ לבצע ביום עבודה היא לאיזה תא שירותים להיכנס. אם נצא מנקודת הנחה שאני מעדיף להיכנס לתא שהשתמשו בו פחות, מסתבר שזה נושא כלל לא פשוט.

אולי, לראשונה, לימודי הכלכלה יעזרו לי לעשות בחירה טובה? לפי מודל הוטלינג, מודל כלכלי לבחירת מיקום, רוב האנשים יעדיפו להיכנס לתא הראשון הקרוב ביותר אליהם. לפי מודלים לניהול השקעות, בשוק משוכלל שבו יש אינסוף קונים ומוכרים (אני מקווה שאצלנו במשרד אין אינסוף משתמשים לתאי השירותים) אין חשיבות לתא שתבחר, ולכן כדאי לבחור בצורה רנדומלית. חיפוש ברשת מוצא את מי שחושב שכדאי לבחור תמיד את התא השני או את התא משמאל.

ואם זה נשמע קצת מבלבל, אז כדאי אולי להקשיב לוורן באפט שאמר ש"גיוון זאת הגנה מבורות". ואם זה ממש מטריד, תמיד אפשר לעשות מחקר בין התאים. 

3 תגובות:

  1. omri,
    im coming to help u choose witch one, do u remember the "effect hahamma..." thats what ill do and then ill let u know where to go
    urs truly dagim...!!!!

    השבמחק
  2. לא כדאי להיכנס לתא שמי שיצא ממנו סיים לקרוא PCMag...

    השבמחק
  3. תופעה מאוד מוזרה שקשה לי להבין זה איך מגיעים למצב שיש חרא על הקירות?

    השבמחק